onsdag 14. januar 2009

På tide med ny oppdatering...her i uset ankommer alt jeg bestilte før jul og i romjula for tida,så jeg løper til postkontoret ganske ofte.Noe som er helt herlig!!!Så,alle skattpengene og julegavepengene er dsnart brukt opp..men så trenger jeg ike handle mer på en god stund inn i 2009!!!!!!Her er et bilde av en av to håndarbeidskorger her i huset...som har vokst litt veeeel mye...(jepp,jeg var hjemme hos mamma og pappa og ryddet,og fant 15 nøster med Rowan wool cotton,som jeg ikke aner hva jeg skal bruke til,i farge lys lilla).Helt på toppen av kurven ligger vesten jeg har holdt på med en god stund,i mini alpakka,men den har jeg gitt opp også har jeg fått meg nøstebarnbok og noen nøster derifra,fra søstersen...det er vel et aldri så lite hint om at her skal det strikkes...hun har bestilt MASSE nytt garn som jeg venter på å få,som skal bli praktiske klær som pia skal bruke når hun begynner i barnehagenI forigårs fikk jeg stor pakke,med bla 20 nøster alpakka,til å strikke garnstudiokjolen med(i dobbel alpaca),med høy hals og ribbestrikk i livet..herlig..i farge mørk lyng.. + garnet jeg trenger for å strikke setesdaltunikaen.har ikke helt bestemt meg for om jeg skalha grått som mønsterfarge enda..


og...nda så er ikke alt garnet som skulle være i denne pakken kommet;venter nemlig på mer..*hyper*



Ja,og dette er statusrapporten på Babette.Dette ble heklet lørdag og søndag forrige helg,men teppet blir et innimellom-prosjekt..







OG...statusen på SYLVI!Nå er jeg tom for garn,og det får de ikke inn igjen før på tirsdag om en uke,så innen da har jeg pause.nå mangler bare montering,et erme,hetta og å feste blomstene...noe jeg IKKE gleder meg direkte til...



Jepp.Så...det er nok og gjøre...og en del pakker å glede seg til.Etter at jeg begynte å vanke på Hobbyboden,har jeg aldri hatt så mye garn som nå....jeg har begynt og hamstre...og det er ikke hlt likt meg.Har jo alltid likt og ha flere prosjekter på en gang,men SÅ masse,liksom...*dåne*
Nå holder jeg på og prøver å komme lengre på tunikaen som er i heftet Til Fjells fra sandnesgarn.Den er strikket i vanlig alpakka,sort glattstrikk til rett under ermene..og DET er drøyt..målet er å komme meg til der jeg skal felle av for ermene,også starte på færøyenekjolen.Den gleder jeg meg veeeeeeldig til å bruke....
Ja...så..må jo Sylvi ferdigstilles engang i neste uke,men lurer på å bruke søndagen til montering osv.Har veeeeldig lyst til å starte på et par tepper til og,men da i nille-garn,så vi får se..
Ja,også må jeg strikke et par lommetøfler som skal være ferdig til mandag.det er vel fin lørdags-kveld-strikketøy,det??
Ellers,prøver jeg og være litt mer aktiv sånn turmessig sett.Men kjenner jeg ikke har vært aktiv i høst,og at det har klirret litt vel mye i strikkepinnene...men målet er 30 min rask gange annenhver dag,så tar jeg det derifra...også er jeg inne i livsstilsendring...blir bra..
jepp.Ha en flott dag,folkens!!





10 kommentarer:

Frk. Chilli sa...

Det var ikke så rent lite garn du haddde fått heller:-) Men det er jo en herlig følelse når man får "gull" i posten.. Og Sylvi kåpa di ser fantastisk ut:-))))

Linda sa...

Åh so mykje herlig garn du har fått i hus! Gler meg til å sjå kva du tryllar fram!

Unknown sa...

Hei på deg...
Her var det mye herlig garn,og masse arbeider på gang... slik poskasse mat liker jeg også...
Her blir det kos ser jeg...

Unknown sa...

Så masse flott garn, gleder meg til og se SYLVI ferdig. Litt av en jobb på den kåpen da :-)

Anonym sa...

Sylvi ser ut til å bli kjemefin, flott farge du har valgt! Deilig med pakker i posten da:)

Anonym sa...

Her var det kommet litt av hvert av garn i huset, og så er det så herlig å se at det er flere av oss som har blitt bitt av garn/strikke/heklebasillen etter at man har begynt å vanke på hobbyboden.

amylin sa...

Jammen har du handlet mye garn! Så langt du har kommet på Sylvi!

Anonym sa...

Hei Hanne! Kjekt å kikke innom bloggen din av og til. Du lager så mye fint.

Jeg driver og lurer på å begynne å strikke litt igjen jeg også, kan jo det grunnleggende. Har du noe tips til ting som er greie og overkommelige og strikke som ikke tar så lang tid?? Noe man kan sitte med foran tv-en...

Anonym sa...

Takk for kommentar, men du; man trenger ikke ha lange negler for å ha pene og sterke negler vet du. Som fengselsbetjent kan jeg ikke ha lange negler, blir litt keitete med nøkler og håndjern og sånn.

Kos deg med garnet ditt og ha en fiiin fredag og helg.

Anonym sa...

Det ligger noe kjekt i bloggen min til deg! ET imponerende innlegg forresten medmasse kjekt!
Kooos deg og nyyyt en herlig helg!

KlemVibbedille