tirsdag 27. januar 2009

Jaaaaaaaaa..PAKKER i posten...den ene er avbildet...fra nøstebarn...en deeeilig bunke med garn,ja...dette er bestillinger,da..men moro likevel.. Og ENDELIG er Sylvien min FERDIG!!Jeg danser hulahuladansen og hele greia,for nå kan jeg herved føgle engelske oppskrifter og,for dette er min første engelske,så derfor har jeg gjort MASSE feil,og rekt opp like mange ganger,så jeg begynte og bli grundig lei..men nå er den her..feilfri og digg!!!Monterte siste blomst i dag,og nærmest løp ned til garnbutikken for å finne knapper vedige dånekåpa...GJETT om jeg fikk mye skryt.....
Her er knapperesultatet...dyyyyyre var de og..er den ikke fiiiin???

og..kåpa..med knapper...vurderer og sette i knapp nesten helt øverst på vrangborden,så blir den god og tett i halsen og
Ja,så..om en mnd skal jeg til stavanger i barnedåp til mitt skjønne tantebarn,så..planen er og ikle meg PT-kjolen...og tenkte jeg måtte prøve den til rød sylvi,for og se om de passer sammen..d ble ikke så verst..mulig jeg blokker den litt lengre rett før jeg skal ha den til kjolen




Knappene.....skikkelig fornøyd med de altså..




Hanne i profil..hmmmm...


og i skrivende stund sitter jeg og strikker prøvelapper til ny dånekåpe i merino extra fine - brunmelert...lurer på at den skal bli like lang som denne røde,så da tror jeg det blir ok med dobbelt garn istedetfor trippelt,som vibbedille og Irenesol strikker med.....mye bedre at den blir litt for kort og at jeg kan bloikke den iforhold til hvilket antrekk jeg skal ha den til,eller at den blir for lang.....




9 kommentarer:

Lena sa...

Så flott din utgave av Sylvi
ble:-) Knallfin i rødt:-)

Anonym sa...

Så flott Sylvi ble. Gratulerer med supert gjennomført første engelske prosjekt:)

Unknown sa...

Hei på deg....
Gratulere med ferdig Sylvi....
Flink du har vært...

Baddie sa...

Gratulerer med fullført Sylvi! Pt-kjolen med Sylvi over er jo et skikkelig stillig antrekk. Gleder meg å se hva du strikker av all Nøstebarn ulla fremover.

Brit Strikkenerd sa...

Gratulere med den flotte jakka. Du har all grunn til å danse hula hula dans etter denne ferdigheten!!
Og beundrer deg for at den første oppskriften på engelsk du starter på er denne. Jeg begynnte med enkle oppvaskkluter...., og hadde nok med det i begynnelsen:)

Anonym sa...

Kåpen ble nydelig fin! Ojoj!

Anonym sa...

Dritlekker!! For en fart du har på pinnene dine. Jeg er helt imponert.

Anonym sa...

Skikkelig flott jakke, og den passet godt sammen med pt-kjolen.

Anonym sa...

Nydelig Sylvi. Jeg beundrer dere sm har tålmodighet til slike store arbeider.

Ha en flott lørdag!