lørdag 13. desember 2008

ja,hva har jeg gjort i dag,på selveste luciadagen?rompa mi har iallefall knapt sittet rolig siden jeg stod opp i morges...det begynte med at jeg hade MASSE ærend på byen...så hjeog gjorde et forsøk i å rydde og vaske,før jeg kom på at jeg faktisk måtte bake nå.så.da satte jeg igang og lagde deig til berlinerkranser - mamma som har bestilt - og sirupssnipper.nedenfor ser dere og at jeg har bakt kransekakestenger i dag...de ble skikkelig gode!!!! så bakte jeg ut halvparten av berlinerkransene i dag..for å slippe og gjøre alt i morgen.dette tar jo så fryktelig lang tid.men de ble kjempebra!!
så,når jeg var på byen,måtte jeg innom garnbutikken.egentlig skulle jeg ingenting,bare for `å hilse på`,så bestemte jeg meg for å strikke denne lua - i dobbel alpakka - til meg selv:


og sist,men ikke minst,denne tunikaen i heftet til fjells fra sandnesgarn-i alpakka.bunnfarge sort!!den ser så herlig ut,...og så grei og strikke!har helt dilla på å gå i den retro-tunikaen min,så kan tenke meg en slik en til...de er skikkelig deilige på!!



Dette har jeg på pinnene ikveld.skikkelig kjedelig.vil strikke alt annet.trøsten er at jeg fikk med meg et nøste for lite i sort-så jeg må vente med resten til mandag..så da kan jeg strikke på noe annet imens!!!


lua er strikket i smart.!også venter jeg på MASSE garn i posten.skal ikke gå arbeidsledig de neste par mnd.hele..3 tunikaer/kjoler og garnet til dånekåpa- pt3 petrol.
I morgen har jeg planer om å bke ut sirupssnippene,resten av berlinerkransene,lage deig til fattigmann og rosettbakkels(igjen),også VASKE,og sette fram nissene mine..og kanskje vanker det nissebilder og etterhvert!!!!!!!!Også skal man i bursdag senere på kvelden.,hektisk,med andre ord.Nå,derimot,skal jeg nyte et glass deilig rødvin....



2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har hatt en effektiv lørdag ser jeg, og den lua du skal strikke deg var jo bare helt knall. Tror jammen at du har fått skikkelig tunika/kjole dilla.
Krumkakedeigen skal jeg ta i morgen, i dag har jeg bake krumkaker og peanøttkjeks.

hannero sa...

hehe.takk for flott kommentar:)Ja,den lua er flott,min pappa fikk den for maaaaange år siden i julpresang-og brukt den hver dag hele vintern gjennom...nå er den han har så slitt at jeg skjemmes hvis han sier det er jeg som har strikka den....så det blir årets julegave til han!!!!Og ja...takket være Boden,har jeg fått ENDA mere tunika/kjoledilla...og igrunn ganske mye takketvære Irenesol og..men jeg hadde dilla fra før da!!Krumkaker og peanøttkjeks høres jo bra ut!Jeg baker,og gir bort i julegaver jeg:)