onsdag 31. desember 2008

Ja,da er årets siste blogg-posting igang...Med fremgangen på Selveste SYLVI!!!Jepp,jeg er med på dånekåpealongen i hobbyboden...`merkelig nok`.Julen har vært avslappende og deilig...altfor mye mat,snop,kos,kaffe,vin,likør og..you name it...Tror det kommer en tid framover nå med MYE sunnere mat og KANSKJE litt trim heller ikke kan skade...Men ikveld,da skal vi ha kalkun...har nettopp lagd waldorf-salaten,så den er i boks,ellers er det mamma som står for det meste.Nyttårsaften blir feiret ganske så rolig,siden det er en tantebebis i hus på 3 mnd.,de skal i fakkeltog i ettermiddag,men for meg frister det VELDIG og være hjemme alene og strikke videre på SYLVI!!!Jeg er superfornøyd med garnvalget (tror jeg-får vel ikke vite det helt sikkert før kåpa blir ferdig og påprøvd)-jeg har dobbelt vamsegarn på pinne nr 6.Da fikk jeg samme mål på bredden,men en cm kortere i lengden,men det gjør jo INGENTING,for den skal kortes ned mange cm likevel,så da..den blir iallefall varm og god!!!Garnplanene i januar er at jeg skal finne det perfekte (og rimeligste)garnet slik at jeg skal starte på Babette ala Vibbedille...Vamsegarn ble litt dyrt,jeg kjøpte bare 17 nøster,og regner med jeg må ha 20 til.så da....:)Men ellers får dere ha et forbausende godt nyttår - og slå dere litt løs for meg ikveld...Jeg skal slå meg løs og danse med strikkepinnene mine!!!
Her er fremgangen på sylvi - i motsatt rekkefølge!!!Nedenfor er så langt som jeg har kommet i dag,begynte i går også fra i dag..litt på avstand

og så langt jeg kom i går,når jeg begynte...

GODT STRIKKE-NYTTÅR FOLKENS!!!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Herlig denne kåpa er... venter i spenning ... ønsker deg et godt strikke år i 2009

Anonym sa...

Lykke til videre med strikkinga av dånekåpa - den er skikkelig fin. Ønsker deg ett riktig så godt nyttår.

Anonym sa...

Ønsker deg et godt nyttår. Hjelpe meg for en produksjon på deg. Såååå mye fint du lager!!

Lykke-Li sa...

Så flott Sylvi blir! :o)

Har du en ren rød farge, eller en dypere?

Bildene ligner litt på min farge nemlig, men i min blogg lyger fargene så da kan det jo være dine bilder også gjør det. ;o)