lørdag 22. november 2008

ja,da er det vel på tide med litt bloggings.et langt fravær,og ikke så veldig mye produktivitet,for vi har hatt besøk av mitt første tantebarn.Her er hun med hentesettet som jeg strikket til henne (det begynte og passe da hun var 1 mnd),nå er hun to mnd gammel.veldig hyggelig besøk så ble jeg da med på denne fritidsgarnkjole-alongen på boden,så den er strikket.ikke HELT fornøyd..så har jeg strikket tre par labber i fabel(to av de ser dere her),og et par pulsvanter som skal bli julegave
her er et bilde av mitt tantebarn mens hun enda var bare et par uker gammel,i pleddet som jeg har strikka.dette pleddet er jeg rimelig stolt over.


så,selv om jeg ikke har vært så produktiv,har jeg shoppa.dette er NOE av garnet jeg har shoppa siden sist jeg blogga.det skal bli til to klukkaer,en færøyenekjole og hundre og ørtenbørten par sokker i fabel.

I går,starta IreneSol Dånekåpealong på boden,og den var bare LEKKER,men jeg har aldri strikket til engelsk oppskrift,dermed måtte jeg prøve meg på en norsk en med blad-mønster.etter to dagere med opprekking osv fikk jeg det da til.dete ble strikket i går,og skal bli en lang vest.






så har jeg da også startet på noe annet,det er tunikaen fra Retro-heftet til Dalegarn.begynte på mandag,og skal snart felle av til under ermene.litt deilig med sånt arbeid og,for man slipper og konsentrere seg så fælt


ellers har ting begynt og roet seg ned,så jeg fåpr mer og mer tid til strikketøyet og andre saker.Var innalgt to dager på sykehuset i trheim,og da var mamma med,og hun kom med strømpepinnene til harmony wood som sykegave. . .snille mamma. . .og nå har jeg fått hele luksus-settet,heklenålene og resten av strikkepinnene og!!Og jeg NYTER de pinnene der. . .
ellers skal jeg bli med på dånekåpe-alongen i boden,og tror valget mitt faller på PT3.også vil jeg strikke Rowan-kjolen,hvis jeg får tak i Rowan Magazine. . .juhu!Nok av prosjekter,ja!!!!
Og PT-kjolen er HELT ferdig,og vasket.så nå skal jeg finne det rette tilbehøret,så skal jeg blogge den.det blir årets jule og fest-antrekk.




Ingen kommentarer: